باتری‌های آلکالاین باتری‌هایی هستند که از الکترولیت‌های قلیایی تشکیل شده است. این باتری غیر قابل شارژ است و از واکنش میان مشتق شده فلز دی اکسید منگنز و روی انرژی خود را به دست می‌آورد. این باتری‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قطب‌های باتری، پین جدا کننده، مواد آندی، مواد کاندی، دریچه و واشر اشاره کرد.

در مقابل باتری‌های لیتیومی قابل شارژ هستند، ولی برای پرداخت آن باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. در واقع این باتری‌ها باتوجه به کارایی و بودجه شما تعیین می‌شود. در زیر به صورت کامل کاربرد و ویژگی‌های این دو باتری را به شما عنوان می‌کنیم تا بهتر بتوانید مناسب‌ترین باتری را انتخاب کنید. باتری‌های آلکالاین در سایزهای مختلفی از جمله باتری قلمی، باتری نیم قلمی، باتری متوسط، باتری بزرگ، باتری کتابی، باتری سکه‌ای، باتری ریموت و باتری سمعک به بازار عرضه می‌شوند.

بطور کلی تمام باتری‌ها کارکرد یکسان دارند و همه آن‌ها جهت شارژ و تامین انرژی مورد نیاز مدارس، وسایل الکترونیکی، اسباب بازی‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. آلکالاین یکی از محبوب‌ترین باتری‌هایی است که به صورت یکبار مصرف در بازار موجود است. این باتری‌ها دارای الکترود دارای آند منفی یا کاتد مثبت هستند. آند در این باتری‌ها از جنس فلز روی و کاتد از جنس اکسید منیزیم است؛ بنابراین شما از این باتری‌ها می‌توانید در موارد متعددی استفاده کنید. از جمله کاربرد این باتری‌ها به شرح زیر است:

💠 شارژ کردن ساعت‌های مچی و دیواری

💠 انواع اسباب بازی‌های شارژی

💠 برخی از لوازم خانگی کوچک

💠 دوربین‌های قدیم عکاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *